- Codziennie spisuj sobie listę „rzeczy do zrobienia”. Zaplanuj sobie to, co masz zrobić, by znaleźć pracę.
- Składaj swoje zgłoszenia wczesnym rankiem. To zrobi dobre wrażenie i da czas na wypełnienie podań, stawiania się na czas na rozmowy kwalifikacyjne, poddawanie się testom, etc..
- Dzwoń do pracodawców, by dowiedzieć się, w jakich godzinach najlepiej pytać o pracę. Niektóre przedsiębiorstwa przyjmują podania tylko o pewnych godzinach i w wybrane dni tygodnia
- Zapisuj sobie wszystkich pracodawców, z którymi się kontaktujesz. Notuj daty zgłoszenia się do nich, nazwiska osób, z którymi rozmawiałeś i wszystkie specjalne uwagi o tych kontaktach.
- Jeśli jest to możliwe, zgłaszaj się jednocześnie do kilku zakładów pracy w tym samym rejonie. Oszczędzi Ci to czasu i pieniędzy.
- Bądź przygotowany. Noś stale ze sobą „wzór podania i życiorysu, długopis, adresy i informacje o wolnych miejscach pracy. Nigdy nie wiadomo, kiedy „trafisz w dziesiątkę.”
- Natychmiast chwytaj każdą możliwość. Jeśli dowiesz się o wolnym miejscu pracy pod koniec godzin urzędowania, dzwoń od razu! Nie czekaj do następnego dnia.
- Rozgłaszaj wieści. Powiedz wszystkim znajomym, że szukasz pracy. Utrzymuj kontakty z przyjaciółmi i z każdym, kto może Ci pomóc znaleźć pracę. Natychmiast sprawdzaj wszystkie nowe możliwości.
- Czytaj broszury i inne publikacje o tym, jak znaleźć pracę. Czas, jaki spędzisz na czytaniu tych materiałów, zaoszczędzi Ci dużo czasu w trakcie poszukiwań.
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Skierniewicach